okud si za jednu ze svých sedmi hlavních dovedností zvolíte Alchymii neprohloupíte. Tato dovednost je asi nejsnáze trénovatelná a nejrychleji rostoucí v celé hře a její výsledky mají vliv na tréning celé řady jiných dovedností (o tomto propojení popovídám na závěr) .Zkušený (i nezkušený) alchymista si dokáže z přísad udělat lektvar ušitý mu přímo na „míru“. Ne každého však láká představa pobíhání po krajině a pracné sbírání přísad. Pro ty tu jsou vybraní obchodníci, kteří však mají od každého druhu přísady pouze pár kousků, takže pokud chcete dělat alchymii opravdu ve velkém, musíte si přísady poctivě (i nepoctivě) nasbírat.
Obchodů s přísadami je poskrovnu, stojí se zmínit o Guilded Carafe na Tržišti v Hlavním Městě a o Main Ingredient tamtéž. Z dalších obchodníků s přísadami je třeba zmínit krámek vedle krámku kováře ve Skingradu a Sinderiona ve sklepě hostince West Weald Inn tamtéž. Sinderion je vůbec dar z nebes. Nejenže vás bude mít velice rád (stačí mu přinést 10 nirnrootů – je to samostatný quest – a hnedle je oblíbenost na 100%), ale i mu můžete prodávat vaše lektvary až za 75% ceny i při vaší nízké dovednosti v obchodu!!! Sinderion je totiž, co se obchodního talentu týče, nekňuba (novice).
Pokud si chcete svoji dovednost v alchymii rychle vycvičit, není nic snadnějšího než vykoupit na tržišti všechno jídlo a přísady a pustit se do díla. Jablka, hrušky, melouny, ředkvičky a jiné poživatiny mají jako první efekt Sniž Únavu (Restore Fatigue), což vám stačí na prvních pár set lektvarů. Poznamenejte si, že cena lektvaru vůbec nezáleží na vyvolaném efektu.
Vaše první lektvary budou mizerné, ale přesto je dělejte (plné sady nádobíčka se válí ve všech pobočkách cechu mágů – pokud se k nim přidáte, můžete je všechny sebrat a až na jednu sadu je výhodně prodat). Síla lektvaru, a tím i jeho cena, záleží na vaší Inteligenci, Dovednosti Alchymie a na používaném nádobíčku. Existuje 5 úrovní kvality nádobíčka:
Novice – Můžete používat už od začátku
Apprentice – Musíte mít dovednost v Alchymii 25 a vyšší
Journeyman – Musíte mít dovednost v Alchymii 50 a vyšší
Expert – Musíte mít dovednost v Alchymii 75 a vyšší
Master – Musíte mít dovednost v Alchymii 100
Naštěstí (i naneštěstí) nelze použít trik známý z TES III: Morrowind, kde šlo za pomocí lektvarů Posil Inteligenci aritmetickou řadou zvyšovat účinnost lektvarů. Autoři hry se poučili a obdobný postup v Oblivionu nemá šanci na úspěch.
Co se sbírání přísad týče, každá z nich má nějakou oblast, kde se vyskytuje nejvíce:
Semena květiny Flax se vyskytují v okolí Skingradu – Sbírejte jako diví, je to snad nejužitečnější přísada, kterou lze ve hře nalézt.
Semena Leknínu (Sacred lotun seeds) najdete ve velké míře u pobřeží Anvilu a ve vodních příkopech v Hlavním Městě.
Tráva Bloodgrass se vyskytuje pouze v sférách Oblivionu.
Rostlina Nirnroot (Quest) je k nalezení podél celého pobřeží (moře i řek) a i na březích jezírek, v jeskyních a jeden exemplář je překvapivě ve studni.
Muchomůrka Červená se vyskytuje po celém Hlavním Městě. Projděte všechny zahrádky, obejděte všechny domy a do hodiny máte cca 170 kusů v kapse (které váží celkem 17).
Popsat, kde se vyskytuje který druh rostliny by vydalo na samostatnou publikaci, ale co se týče jídla, tak můžete beztrestně vykrádat všechny farmy, na které ve hře narazíte. Brambory, rajčata, kukuřice, tabák, víno, nic cizího vám není cizí :-)))
Nejpoužívanějšími lektvary ve hře budou asi ty s obnovujícími účinky (Restore Health, Restore Magicka, Restore Fatigue, Restore „Attributes“). Zlepšete si svou dovednost alchymie na jídle až na 100 a pak začne ta pravá zábava. Nyní přicházejí ke slovu semena Flax.
Jako první účinek mají Restore Magicka, takže se z ní dají vytvářet velmi lehké a velmi účinné lektvary obnovující vaši zásobu Magicky.
Pokud smísíte semena Flax a semena Leknínu, výsledný lektvar (Feather) vám bude snižovat vaši zátěž, takže toho unesete více, což se v pozdějších fázích hry velmi hodí, tahat s sebou 5 dadrických komplet brnění a pět ebonitových obouručáků nádavkem. Má to miniaturní nevýhodu v tom, že takto připravený lektvar vám bude po tři až pět vteřin ubírat zdraví po jednom bodu, ale ic co by jednoduché léčivé kouzlo nebo lektvar nespravil...
Pokud je vaše inteligence a dovednost alchymie na 100 a máte expert sadu nádobíčka, můžete z Krvavé Trávy vyrábět velmi účinné lektvary Chameleón 34% po 100 vteřin. Vypijte tři najednou, a v tu ránu jste neviditelní a nekonečně smrtící (Pokud je vaše plížení na dobré úrovni, můžete zasazovat Kritické Údery).
Velmi běžným, ale též užitečným lektvarem je Restore Fatigue, neboli Sniž Únavu. Po požití jediného lekvaru můžete skákat jako kamzíci, ohánět se mečem jako větrný mlýn, vystřelit sto šípů za sebou...
Lektvary s účinkem Obnov Zdraví si namícháte z Muchomůrek a Dadrických srdcí (popřípadně jiných přísad se stejným účinkem). Účinek je jako v případě předchozích lektvarů dlouhodobý, takže vystačí na delší souboje, nebo dokonce pokud vypijete 4 najednou, umožní vám to překročit lávová pole.
Z dalších užitečných lektvarů doporučuju:
Chození po vodě, Dýchání vody, Světlo, Odraž Zranění, Odraž Kouzlo, Zjistit Život, Neviditelnost...
Nyní přejděme k souvislosti s tréningem a levelováním. Pokud máte alchymii jako jednu z hlavních dovedností, čas od času se podívejte, jak jste na tom s postupem na další level. Alchymie má jako svého patrona inteligenci, takže se vybodněte na tréning dovedností podporujících inteligenci a třeba si za pomocí kouzla Světlo (Light) 10x vytrénujte Iluzi a za pomoci kouzla Štít (Shield) 10x Změnu (Alteration). Pak teprve si 10x vylepšete inteligenci a jděte spát. Při postupu na další level budete mít 5-ti bidový bonus k Inteligenci, Síle vůle a Osobnosti. Výběrem trénovaných dovedností si tak při každém postupu na nový level můžete vypěstovat opravdu silnou postavu. Navíc můžete používat vámi vyrobené lektvary Obnov Magicku k téměř nekonečnému kouzlení (tréningu magických dovedností).
MÍCHÁNÍ LEKTVARů
ngredience vytváří magické efekty, jsou-li snědeny. Nalézt ingredience můžete u těl zvířat nebo na rostlinách nebo v různých nádobách ve městech a budovách, nebo je koupit od obchodníků. Informativní tabulka ve vašem inventáři odhaluje efekty, které ingredience má. Políčka otazníkem (?) značí, že vaše znalosti v Umění Alchymie nejsou dost vysoké abyste identifikovali tento efekt.
Použijte ingredienci ve vašem inventáři abyste ji snědli, čímž se vyvolá první efekt na seznamu informativní tabulky. Vytvářejte lektvary a jedy z ingrediencí za použití alchymického vybavení a dvou nebo více ingrediencí, které vyvolávají stejný efekt.
Alchymické vybavení může být nalezeno v herním světě nebo zakoupeno od kupců. K výrobě lektvaru nebo jedu potřebujete při nejmenším hmoždíř a paličku; ostatní vybavení vám pomůže vyrobit lepší lektvary a jedy. Použijte alchymické vybavení ve vašem inventáři abyste vyvolali Menu Výroby Lektvarů
Jméno: Změňte jméno lektvaru nebo jedu.
Vybavení: Ukazuje všechno aktivní (alchymické) vybavení. Automaticky bude použito vaše nejlepší vybavení.
Hmoždíř a palička: Vytvoří lektvar nebo jed a určuje základní sílu lektvaru nebo jedu.
Křivule (retort): Zvyšuje sílu a trvání všech positivních efektů u lektvaru (neúčinkuje na jedy)
(alembic): Snižuje sílu a trvání všech negativních efektů u lektvarů (neúčinkuje na jedy)
Palírna (calcinator) : Zvyšuje sílu a trvání všech efektů u lektvaru nebo jedu.
Ingredience: Lektvary nebo jedy vyžadují při nejmenším dvě ingredience se stejným účinkem.
Účinky: Uvádí efekty, které bude mít jed nebo lektvar.
>>>Stránka s přehledem efektů magických přísad<<<
LEKTVARY A JEDY
činky ingrediencí mohou být buď prospěšné nebo škodlivé. Lektvar může mít prospěšné účinky nebo jak prospěšné tak škodlivé účinky a bude zobrazován jako růžová lahvička. Lektvar pouze s negativními účinky je vlastně jed a bude zobrazován jako zelená lahvička. Abyste použili jed, vybavte se jím ve svém inventáři a bude vyzváni k potvrzení toho, že jed bude použit na vaši aktivní zbraň.